Chcete predať byt drahšie? Záujemcov očarí moderná vizualizácia!
Realitné kancelárie najnovšie využívajú možnosť vypracovania vizualizácie, ktorá zaujme klientov už na internete a na obhliadke si dokážu lepšie predstaviť výsledok rekonštrukcie. „Vytvorenie vizualizácie interiéru bytu alebo domu sa oplatí v takom prípade, keď chcú majitelia nehnuteľnosť predať za čo najvyššiu cenu. Keďže vytvorenie vizualizácie trvá nejaký čas, nie je to vhodné pre ľudí, ktorí chcú nehnuteľnosť predať rýchlo,“ uvádza maklérka Jana Vizárová z realitnej kancelárie Fiora. „Naposledy sme nechali vytvoriť vizualizáciu pri byte, v ktorom nebola dokončená rekonštrukcia a chýbala v ňom kuchyňa. Priestor bol síce veľkorysý, ale na fotkách vôbec nevyzeral dobre. Vedeli sme, že s tým musíme niečo urobiť,“ hovorí príklad z praxe Jana Vizárová.
Keďže fotky urobia na potencionálnych záujemcov prvý dojem, vizualizácie určite pomáhajú predávať. „Zaujať v množstve realitných inzerátov je dôležité a mať peknú úvodnú fotografiu je dobrým lákadlom. Férové je ale uviesť, že ide o vizualizáciu, aby klient nebol zavádzaný. Odporúčam to uvádzať aj v texte ponuky,“ dodáva J. Vizárová. Vďaka vizualizáciám byt zaujme väčšie množstvo ľudí na internete, viac záujemcov príde na obhliadku a z toho vyplýva, že nehnuteľnosť sa skôr predá.
Autorizovaná architektka Katarína Poláková z L7 Ateliér, ktorá sa tvorbou vizualizácií zaoberá, hovorí, že základom je dispozičné riešenie ponúkanej nehnuteľnosti. „Ľudia, ktorí majú seriózny záujem o kúpu, určite takéto informácie ocenia a vedia aspoň zhruba posúdiť, či je pre nich obhliadka prínosom. Zaujíma ich, či sú izby dostatočne veľké, ako sú vyriešené kúpeľne alebo vstup na terasu,“ dodáva odborníčka. Architekt je nápomocný pri vypracovaní dispozičného návrhu, má totiž dostatočné znalosti, čo dokáže nehnuteľnosť poskytnúť. „Toto je dôležité najmä pri starých bytoch v pôvodnom stave, ktoré už nezodpovedajú potrebám dnešnej doby. Vyžadujú si rekonštrukciu a preto sa dá popustiť uzda fantázie,“ rozpráva K. Poláková.
Už pri prvotnom rozhodovaní o kúpe takejto nehnuteľnosti môže pomôcť architekt, ktorý vie odhadnúť priestor a jeho možnosti. Ďalším krokom je vizualizácia, ktorá môže pomôcť klientom rozhodnúť sa, či danú nehnuteľnosť kúpia. „Na obhliadke treba mať vizualizáciu aj v tlačenej forme, aby si klienti dokázali predstaviť priestor prerobený alebo zariadený. Klienti si ťažšie predstavujú usporiadanie a rozčlenenie priestoru, preto je dobré pridať k vizualizácii aj pôdorys. Koniec koncov, ten by nemal chýbať pri žiadnom inzeráte,“ zamýšľa sa maklérka J. Vizárová. Vizualizácia môže zároveň slúžiť ako podnet pre nového majiteľa ako si interiér prerobiť a zariadiť. Pri predaji je potom možné ponúknuť projekt aj v technickom spracovaní, podľa ktorého sa môže vizualizácia zrealizovať.
Zdroj: ZoznamRealit.Sk, Realitná kancelária Fiora, Holly Interior
Publikované: 2.6.2017