Strácate sa v interiérových textíliách? Nečudo, výber je obrovský!
Aj svet interiérových textílií podlieha móde a trendom. „Aktuálnym celosvetovým trendom sú najmä geometrické vzory a veľké kvetové a rastlinné motívy. Napríklad palmové listy, ktoré sa objavujú vo všetkých značkách, na látkach aj na tapetách. Čo sa farieb týka, do popredia sa dostávajú tmavé farby (smaragdová, kráľovská modrá), ktoré dodávajú interiéru šmrnc a eleganciu v kombinácii práve s veľkými vzormi,“ prezradila Timea Stredáková, ktorá sa v tejto brandži pohybuje už 15 rokov. Dodala, že v spôsobe ušitia, aj uchytenia sa tie trendy nemenia až tak často, skôr sa v jej štúdiu Decor et Prestige snažia prispôsobiť technickým možnostiam a celkovému výzoru daného interiéru.
Pravdou však je, že textílie do interiéru si vyberáme na niekoľko rokov a preto si musí zákazník zvážiť, či chce moderný a odvážny dizajn alebo radšej zvolí klasiku. „Textílie v interiéri sú stále jednou z najmenších položiek pri jeho dotváraní, a preto vždy odporúčame svojim klientom, vniesť čo najviac kreativity práve do výberu látok a tapiet, pretože ich výmenou dokážu zmeniť celý vzhľad interiéru tak, aby to ich peňaženku bolelo čo najmenej, no efekt bol čo najväčší,“ prezrádza odborníčka. Klientom odporúča, aby pri výbere textílií prišli do predajne aj s fotka interiéru, lebo vtedy vie lepšie odhadnúť, čo sa hodí. „Nielen farbami a vzormi, ale samotnou textúrou materiálov sa dá vyčarovať útulný a príjemný priestor. Výber závesov ovplyvňuje farebnosť daného interiéru, množstvo vzorov a v neposlednom rade vkus zákazníka,“ dodáva T. Stredáková.
Bohužiaľ, mnohí klienti riešia záclony a závesy úplne na konci zariaďovania nového bývania a často im na tento výdavok už nezostáva veľa peňazí. To ich potom obmedzuje pri výbere. „Málokto si uvedomuje, že aj taká drobnosť ako hustota riasenia dokáže v interiéri urobiť veľký efekt. Myslím si však, že najväčšou chybou je alibizmus klienta, ktorý si vyberie látku v zemitej farbe bez vzoru s odôvodnením, lebo tým nič nepokazí, ale z nášho pohľadu ani nič zaujímavé do interiéru nevnesie. A v konečnom dôsledku to nesplní požadovaný efekt,“ hovorí z praxi T. Stredáková. Výber látok považuje za tak veľmi široký a tak zaujímavý, že síce sa v ňom zákazník stráca, ale na to sú tu odborníci pripravení poradiť. A na záver sme si nechali jednu vtipnú požiadavku klienta: „Chcem priehľadnú látku, cez ktorú nie je vidieť.“
Zdroj: ZoznamRealit.Sk, Decor et Prestige
Publikované: 21.10.2019